Thursday, September 16, 2010

Tack.


Säkert!, eller Journey, på Scharinska. Foto av Amanda Björk på Rockfoto.

Igår hade vi releasekalas på rikt, på Scharinska i Umeå. Igår släpptes Facit. Redan har så många hört av sig och sagt fina saker. Jag är väldigt glad på ett ytligt sätt som inte kommer att landa förrän allt det här är över. På min dödsbädd kommer jag ligga och flämta: "Det var ju ändå great, den där kvällen i Umeå när så många man tyckte om var där, när folk stod i kö för att höra på oss och när Frida var med oss på fiol."

26 comments:

Hanna said...

Är helt förälskad i Rotary och Får jag. Men vad handlar egentligen Köttet är svagt om?

Stefan Jansson said...

Då blir det till att dra iväg till skivaffären. Jag hörde via SSB att skivan skulle vara bra, och henne litar jag ju på.

Emelie said...

Facit är verkligen en helt fantastisk skiva!

Unknown said...

En fantastisk skiva och dessutom värmde det verkligen när man stod utanför Scharinska i regnet och en omtänksam person kom och bjöd på kakor.

Anonymous said...

åhh annika, plattan är otrolig! tack snälla du! :D

Regina said...

Facit är verkligen helt underbar.

Vanessa said...

Åh som jag har längtat efter nya låtar från dig! Nya skivan är fantastisk, du får aldrig sluta med musik!

Ulrika said...

Tack, vilken fantastisk skiva! Finns någon turnéplan? Hoppas du/ni kommer till Östersund snart iaf!

Speedo said...

ÄLSKAR "FACIT"!!! http://speedospopblogg.blogspot.com/2010/09/ett-briljant-facit.html

axel said...

du är otrolig. du ska vara stolt över dig själv! tack ännu en gång. ett litet önskemål, ge oss lite mer annika. vi vill se mer av kvinnan som skapar musiken som gör allt enkelt.

+ frasen "jag gömde mina drömmer precis där din axel blir till hals". hatten av.

Robin Hast said...

underbart, nu har jag svar på alla frågor!
Vacker platta!

Om du vill kan du lyssna lite på det vi skapat, svensk musik med tjej på sång..

http://www.myspace.com/matildarobin

Ta det lugnt

/R

Alexander said...

Hej!
Fick hem nya skivan är bra. Är bara på fjärde låten än så länge men det är så himla bra, kanske bättre än den förra till och med.

Hoppas jag får se dig live i Stockholm om inte alltför lång tid.

V, said...

Nya skivan är redan årets bästa, alla kategorier. Tack, Annika för att du klär alla de där jobbiga känslorna i ord. Älskar, älskar "Dansa, fastän". Speciellt biten om det dåliga bandet och sms:en som aldrig tycks komma.

Folke said...

Men Razzia får ju skärpa sig och styra upp länkningen till iTunes... När jag rippade skivan fick jag själv mata in titlarna och jag har ju inte ens lärt mig om det ska vara Stor Bokstav Först I Varje Ord Även På Svenska Skivor. Och fick man skämmas i skivaffären när man bad om det gråtande omslaget, eller ("Duh, det är vändbart...")?
Just det, ja: Skivan är grym. Tack.

Amanda said...

Idag damp mitt signerad ex av Facit ner i brevlådan, det är du som ska ha Tack Annika! Tack, tack, tack, tack för världens finaste skiva.

Sandra said...

men åh! sånna minnen skulle jag också vilja ha..
och du var säkert helt superb!

Anonymous said...

I didn't know about the new release, but by chance I came across the review in DN today and immediately got the mp3-download from the Razzia website..
"Would You Let Me Play This Record 10 Times A Day?"
Sure, the 'repeat' button is switch on..

Arwid Wibom said...

När blir det spelningar? Jag måste få detta musikaliska och verbala underverk live!!! Tack!

Anonymous said...

Tack Annika för en efterlängtad skiva!
Du är helt underbar :)
Älskar "Får jag", "Honung", "Tyst nu" och "när du dör" och "Dansa, fastän" och...
Föresten, alla låtar är helt underbara!
Tack, tack, tack"

Anonymous said...

Åh det är så fint, längtar efter att få se dig på scen snart! / Lovisa

fdsfs said...

ända sedan jag fått tag på live-versionen av "jag blev som kvar" har jag alltid tyckt att raden "man saknar inget som man inte har" skulle göra sig mer logisk som "man saknar inget som man inte haft". lustigt att du också verkar tycka det nu! tack igen för den fantastiska skivan!

pancho said...

tack för allt annika.

MatildaL said...

Det finns inga ord Annika, det går lixom in i kroppen, in i magen, får vartenda hårstrå att resa sig och nu är jag fast <3 Du är så sjukt fantastiskt bra och betyder så fantastiskt sjukt mycket för mig.
älskar och avgudar skivan // Matilda.

Anonymous said...

Hej Annika! Måste få berätta en grej! Jag har gillat dina låtar sedan Hello Saferide tiden. En gång i tiden såg jag dig med Maia Hirasawa på Umeå Open och jag tyckte det var konstigt och trist att Maia fullkomligt osade gullighet och du såg lite arg eller nervös ut. MEN, igår läste jag Gaffas intervju med dig.. och jag känner mig så dum! Du har helt rätt, varför ska manliga artister få se surmulna ut bäst dom vill, men inte kvinnliga diton? Än mer snopen känner jag mig eftersom jag anser att jag förespråkar jämlikhet på alla plan, läser gärna genusrelaterat material osv. Och aldrig ens reflekterat över detta. Så jag ville bara säga hej och tack och förlåt! Keep up the good work!

Frida said...

Annika. Tack tack och åter tack du är så jävla bra på ren svenska.

kajsakarolin said...

Snart föds en man hetare än Narissos, det kommer en kubist bättre än Picasso, och en romcom bättre än Notting Hill. Det är min slutsats efter att ha lyssnat på "Facit". Alltså, det har varit ett jäkla jidder om att "det kommer bli så svårt för Norlin att toppa första skivan", men, trots att jag inte är den som underskattar den första skivan, så är den här bättre. Framtidsoptimism - ja tack.

About Me

för kontakt, maila skivbolaget Razzia: info@razziarecords.se bokningsbolaget Luger: robin@luger.se