Monday, September 13, 2010

Guiden.




Den här veckan har jag valt musiken i Musikguiden i P3 hela veckan. Det är skitsvårt att välja musik, så jag gjorde det lättare genom att ge mig själv olika teman:

Tisdag: Vad jag lyssnar på just nu
Onsdag: Bitar att grina till
Torsdag: Pop på svenska
Fredag: Förfest

Programmen spelades in dagen efter vår releasefest i Stockholm och någon timme efter att jag fastnat i en hiss, så om du tycker att jag låter seg och skärrad är det för att jag är seg, och skärrad.

26 comments:

A said...

Detta ska jag inte missa.

Har precis lyssnat igenom Facit för första gången. Sablars så bra den var! Uppfyllde alla förväntningar +1. Kände igen mig så mycket i meningen "Se hockeyn på dovas utan att se hockeyn på dovas" att jag höll på att falla av stolen!

Psst said...

Fan, vilken fin album du har gjort igen. Tack så jävla mycket Annika! Du äger!!

Sandra said...

Oh! då ska jag lyssna med spänning på programmet.. säkert uppiggande i farmakologi-studierna! :)

Nicklas said...

Kan bara instämma med ovanstående. Underbar skiva. Tack.

Amanda said...

mycket roligare att lyssna på dig på radion än att läsa den förträffligt tråkiga boken Kunskapssociologi!

hannah said...

Har lyssnat på facit, blev så glad när den fanns på spotify. Så himla fin skiva! Du är så förbaskat bra och duktig Annika!

Unknown said...

två låtar in i "Facit" så har jag gåshud! det här är galet bra!
Spelningar i Malmö?

Rasmus said...

Säkerts första skiva var väldigt viktig för mig vid en jobbig tid i mitt liv. Därför var jag nästan rädd och nervös över er nya, jag visste och förstod att jag skulle bli besviken eftersom mina krav var så höga.

Nu sitter jag här efter bara tre lyssningar och kan bara lyfta på hatten. Ni är bäst. När körerna kommer in i Influensa... ja Herregud.

Tack.

S. said...

Hm, viss förvirring vad gäller dagarna där? Jag lyssnade ju på dig igår. Och idag står på P3 också att det är "grinonsdag med norlin". Men det är tisdag... Jag blev helt stressad och trodde jag hade missat en hel dag den här veckan och gjort helt fel saker på jobbet. :P

Sofi said...

Ditt nya album är helt fantastiskt! Du sätter så fint ord känslor. Första gången jag hörde Och jag grät mig till sömns efter alla dagar var det som att höra någon beskriva mig och mitt liv. Och nu så hörde jag Får jag efter att ha suttit en dag på en buss med killen jag är kär i och hoppats att hans arm, om bara för en sekund, ska snudda vid min.
Tack!

J said...

Bittert att man sitter fast i Stockholm i jobb när man hellre hade befunnit sig i Umeå. Hur som helst så hoppas jag på återseende snart och förresten så talade "Tyst nu" rakt till själen. Det ska du ha cred för.

Camilla said...

Det finns inga ord kvar..
Tack Annika.

Jag ska dansa fastän hjärtat brister...

Christian said...

Lyssnade på Facit precis... Vad skall jag säga...? Precis som förra skivan (som jag lyssnade på för att min flickvän har den) gör vissa låtar så ont att jag nästan börjar grina när jag hör dem.. Är det verkligen meningen att det skall kännas så när man lyssnar på en skiva ? Någon av dina tidigare låtar är en av hennes absoluta favoriter men jag blir så berörd så jag gråter när jag hör den.. Klarar liksom inte av det. Kanske skall det vara så, att de skall beröra så mycket ? Du har i alla fall en fantastisk talang i att göra texter och låtar med innehåll, närhet och nakenhet. Helt i stil med Winnerbäck.

fdsfs said...

åh, gud vad Facit är fantastisk! Får jag och Honung är alldeles ljuvliga. jag hoppas att du snart spelar i stockholm!

Unknown said...

Är det en tramporgel på Honung? Det låter ivarjefall så. Får jag inget svar här får jag väl kolla på skivan när jag köpt den.

Anonymous said...

Kampsportshundar... Är det en kamphund? (Tyst nu)

Grymt album, blir bara bättre för varje gång.

Tack!

/H

Unknown said...

Tack för nya fina låtar. Snyggt omslag också!

Anonymous said...

Det är sjukt bra, som väntat. Vem är det som körar på Isarna? Tack. Tack. Tack./m~.

Johan said...

Visst är det en tramporgel Bengt. Det är dessutom Annika som sitter och trampar.

Anonymous said...

Annika, kära Annika! Jag älskar Facit. Mina ögon blir tårfyllda när jag lyssnar på Tyst nu, och jag undrar, Riot, vem handlar den om? Är det Gudrun Schyman tro? Eller är det kanske min feministiska hjärna som kopplar ihop en sådan fin låt med Gudrun. Det kan såklart stämma.
Ha det bra nu Annika! Ramla för guds skull inte och akta dig för grodor. Adjö

Anonymous said...

m~ : Det är Lovisa Nyström som körar och sjunger refrängen på "Isarna".

Johanna Allerth said...

annika! jag vet varken ut eller in. jag studsar fram och tillbaka och bara går omkring och ler. jag kan inte sluta lyssna på facit. den är så fantastisk! tack!

Niclas Kuoppa said...

Det är nåt med listor som triggar igång mig.

Min böl-lista, som nu blir er.

1. Elvis - Unchained melody (från sista turnén när hans röst spricker. Hör med Yotobbe om dokun)
2. Stina Nordenstam - Winter Killing
3. Leslie Feist - The Water, So sorry, och Intuition
4. Emmylou Harris - Where will I be,Wrecking ball, och All my tears
5. Jenny Lewis - Melt your heart
6. Anna von Hausswolff - Medan vi sov
7. Frank Sinatra - In the wee small hours (hela plattan)
8. Gillian Welch - Everything is free
9. Waylon Jennings - Hans tidiga karriär innan han sluskade till sig. Hans frissa, rynkpanna, och kostymer sentimentaliserar vem som helst.
10. Lou Reed - Perfect day
11. Life is sweet, av hon den där som gjorde Black Velvet eller nåt till den där Tom Cruise-rullen
12. El Perro del Mar - Party och How did we forget
13. Julia Kent - Arlanda
14. Nick Cave - He wants you
15. Jullåtar

Per said...

Här har ni veckans alla Musikguiden i P3-låtar i en kronologisk Spotify-lista.

http://open.spotify.com/user/wrangen/playlist/6wfbkbluE6fhdU1QPnSyIJ

Clara said...

Det finns inget som berör så som klockrena texter på svenska med östersunds dialekt.
Det går rakt in i hjärtat, gör lite ont men satan vad det är bra!
puss på säkert!

Unknown said...

Jag grinade till Fredrik för en kvart sen. Låten är fin.

About Me

för kontakt, maila skivbolaget Razzia: info@razziarecords.se bokningsbolaget Luger: robin@luger.se