Monday, August 29, 2011

Höst.



















1. Här tänkte jag först skriva något om årstider i det här landet och hur hårda växlingarna är, och att hösten alltid känns helt nödvändig när den kommer, och att jag har tyckt synd om bekanta från andra länder som inte är medvetna om faktumet att man aldrig kan njuta sommar på rikt förrän man trägat sig igenom hösten, vintern och våren.
Men jag har inte tänkt klart det där än.

2. I lördags avslutade vi vår fina sommarturné. Det har varit en av de bästa somrarna någonsin. Se osmickrande bild på turnésällskap ovan. OBS jag var inte full när jag glömde all text till alla låtar på Popaganda i lördags. Det var den sk mänskliga faktorn, den som även gör att det ibland hamnar hårstrån i en Delicatoboll eller att en mutter dras åt för löst på en berg&dalbana nära dig. Blev uppsluppen samt glad av detta glömmande. Uppskattar alltid när folk tappar ord, ramlar, har gylfen öppen, spelar i otakt. Blir alltid nervös av saker utan fel samt vill peta på dem med en pinne för att se om de lever.

3. Nu går vi i ide här hemma. Vi kommer spela på ett enda ställe i Sverige det kommande halvåret, i ett mycket speciellt sammanhang. Återkommer kring detta när tillfället är rätt.

4. I dagarna släpper vi som sagt skivan Säkert! på engelska i en rad olika länder. Det är alltså ingen ny skiva, utan tidigare låtar som har direktöversatts för våra utländska vänner, ehu kan man ändock köpa den i Sverige om man vill. Gå hit för mer information kring detta.

5. Tack för den här sommaren. Ok hejdå.


About Me

för kontakt, maila skivbolaget Razzia: info@razziarecords.se bokningsbolaget Luger: robin@luger.se