Sunday, May 1, 2011

Din förbannade skyldighet

Popkollo undrade om jag ville berätta för er unga damer att det är dags att söka för sommarens läger. Det vill jag, men inte av något vänligt och välvilligt skäl. Nej, jag är så jävla avundsjuk och förbannad att Popkollo inte fanns när jag var tonnis, så att nu ha möjlighet att söka men inte göra det av lathet är som att skratta i ansiktet på alla oss oldies som fick sitta inne på kammarn och drömma om hur det hade varit att hålla i en skabbig trumstock. Om du sitter nu och ba: "Nej jag kaaan inte" och "alla kommer vara så mycket bääättre" och "jag kan inte speeela nåt": så tänker alla, och de som inte tänker så gör feelingmusik med inslag av Pink Floyd. Sök nu.

Här alltså: popkollo.se

8 comments:

Charlie said...

Håller med dig Annika! Kom igen nu brudar, ta chansen!! Jag hade lätt gjort det om jag hade haft möjligheten!

Lisa said...

Jag dog nyss. Anmälde mig, och återuppstod igen. Sommaren är komplett. Tackkkkkkkkkkkkk

Blomman said...

För att göra dig lite gladare så kan du alltid söka Popkollo Madame. Söker du söker jag!

Lovisa said...

haha! du är så bäst!

Anonymous said...

brudar! anmääääl! popkollo är något av det finaste somfinns, har gått tre gånger och är fortsatt engagerad! inte nog med att det är skitkul att spela är det ett så sjukt jävla initiativ så ni fattar inte! alla som jobbar med popkollo är helt j*vla fantastiska och självklart är alla som kommer dit då helt briljanta de med! anmäl er NU, hur gamla ni än är - anmäl anmäl anmäl!

/G

Nellie said...

Hej säkert!
Alltså du Annika är nog världens bästa/vackraste/skönaste/roligaste/bästaste! artis!
Jag tror inte jag får åka till gröna lund den 20 men jag kommer vara där ändå! Jag gör vad som helst för att få vara där, verkligen! Jag rymmer hemifrån om det är vad som krävs!

Anonymous said...

Popkollo Madame, världens bästa grej! Cecilias workshop och all annan pepp av fantastiska ledare var som en käftsmäll av inspiration!

Pucko said...

Annika! Kan inte barnen få höra "Släpp in mig" på Gröna Lund?

About Me

för kontakt, maila skivbolaget Razzia: info@razziarecords.se bokningsbolaget Luger: robin@luger.se