Tuesday, July 26, 2011

Jag vågade ställa mig på bänken



Kära vänner.

som ni kanske har hört kommer vi att släppa en rad av Säkert!-låtarna på engelska. Det här är egentligen inget som borde röra er så mycket - tänk på ABBAs spanska inspelningar, dem tar man inte fram och poppar varje dag - men vad vet man, några av er kanske till och med kommer tycka bättre om den här skivan. Man lyssnar på den lite annorlunda, musiken hamnar mer i fokus och vi har mixat om några av låtarna. Texterna är nästan direktöversatta, med målet att det nästan ska kännas som ett tredje språk: engelska ord använda på ett svenskt sätt. Skivan heter På engelska. 29 augusti släpps den på Razzia Records, i USA på Minty Fresh, i Benelux på Dying Giraffe, i Tyskland, Österrike och Schweiz via Soulfood.

Det här är det som vi vill ha er hjälp med: vi tänkte göra en video till Can I - engelska versionen av Får jag, alltså. Jag har alltid tänkt att låten handlar om att våga, ville ha en video om att våga, och så tänkte jag att jag inte ville ha några påhittade historier utan riktiga. Min mästerliga vän Julia Nygren fotograferade en massa personer som berättar om modiga ögonblick. Bilderna publiceras på den här bloggen, och jag hoppas att ni kommer att skicka in era egna bilder - kolla under Read More i bloggens vänstra spalt för mer information om hur man gör det. En del av bilderna kommer läggas upp på bloggen, och om några veckor kommer en del av dem att bli en video.

About Me

för kontakt, maila skivbolaget Razzia: info@razziarecords.se bokningsbolaget Luger: robin@luger.se