Wednesday, November 7, 2007

Autister, hästar, detektiver, vi

Hej! Jo, jag tänkte jag skulle berätta lite mer om vår mini-turné. Man får inte bara höra oss, nämligen. Man får även höra 3 st excellenta andra band. Det är lite som att få en lyxig hudkräm med gratis när man köper ett magasin.

Göteborg – Autisterna
De flesta medlemmarna kommer från Östersund, men det är bara en av alla saker som gör dem fantastiska. Senast spelade de in med Mattias Glavå och håller på att sammanställa en fullängdare med pop på svenska som du kommer att luras tro är lycklig, men som i slutändan nog kommer att få dig att grina.

Malmö – Two White Horses
Alltså, vilken tur ni har i Malmö! Som ni kanske kommer ihåg att jag skrev om här låter det himlen när Säkert!s egna Lovisa och Jakob sjunger ihop. Senare visade det sig att de bildat ett eget band – Two White Horses heter de, och att lyssna känns som att ligga inbäddad i bomull på ett moln – fast med lite smärta.

Stockholm - Detektivbyrån
I våras råkade jag ramla in på en Detektivbyrån-spelning i Linköping. Det var kanske det allra bästa jag varit på i år. Detektivbyrån gör instrumentalpop som aldrig känns instrumental, för när du hör dem blir du så fylld av minnen och tjenslorrr att din hjärna själv fyller i orden. Sedan köpte jag EP-n (jag förla den senare på en toalett) men jag la in låtarna i Ipoden, och så sätter jag på E18 när jag sitter på tunnelbanan och låtsas att saker och ting är bättre än de är.

10 comments:

Anonymous said...

åh, ska bli sååå kul att få se dig live på cirkus, annika.
hade gärna sett alla spelningar men tyvärr så är det nog ganska omöjligt för oss.

snälla- ta med dig martin hanberg OCH MARKUS KRUNEGÅRD!!! vi ber dig.

Hjärta dig.

Anonymous said...

Hej Annika. Måste bara tipsa dig om ett blogginlägg på tal om detektivbyrån. Det är helt sjukt fint skrivet. precis som man känner när man lyssnar på E18. Puss o kram

Anonymous said...

Och här ör då länken som jag helt sonika glömde bort att skicka med. http://bynp.blogspot.com/2006/10/spaning-mot-andra-sidan.html

Anonymous said...

Jäkla skit. Jag kan inte komma till stockholms spelningen.

Så är det när man är fattig student. ATTANS.

Anonymous said...

detektivbyrån!! älskar dem. vilken kväll...

Anonymous said...

Jag brukar i vanliga fall lyssna mycket på hiphop, men när jag hörde Petters låt Logiskt, så lyssnade jag på orginal låten (någon gång måste du bli själv), som var en mycket skön låt, jag har sedan lyssnat på några andra låtar, och det är lika bra!

Du är riktigt bra! / 17årig "hiphopare" :)

Anonymous said...

att hon hoppas att hon kan gå!
gillar verkligen din musik, du har en jättevacker/bra röst och skriver klockrena texter som man känner igen sig i!
keep up the good work hälsar blivande mrs kiedis :)

Anonymous said...

Nu är det inte många veckor kvar till cirkus. Har längtat efter en säkert! Spelning sedan Way Out West i sommras.

Efter den spelningen kände man sig tom och full på samma gång, och dom små hålen i tröjan som hade blivit av staketet längts fram brydde man sig inte om. Nej, man gick ut i regnet och var helt lycklig och ledsen på samma gång, lycklig för en underbar spelning men ledsen för att det kunde vara den sista.

Och nu när jag ser dom där i hålen i tröjan tänker jag tillbaka på hur jäkla bra man mådde där i Göteborg den augustikvällen, och speciellt på "2006" som vi fick höra med svensk text. Helt underbart.

Vi ses på cirkus och snälla spela "2006" på svenska för oss igen, Annika!

/Pontus

Anonymous said...

hej annika. ska se dig på nef! ska bli sjukt kul. jo, hittar inte någon text till ipod x-mas, jag o några kompisar tänkte köra den på julavslutningen i vår skola. finns den nånstans? puss du e bäst

F Ö R L O R A D FILM said...

Tack för musiken! Sällsynt bra och texter som känns jävulskt ärliga och rätt på! Sällsynt bra som sagt!

/Pär

About Me

för kontakt, maila skivbolaget Razzia: info@razziarecords.se bokningsbolaget Luger: robin@luger.se