Monday, February 5, 2007

En video är född!

Rebecka Llerena på Alphaville har gjort en video till Vi kommer att dö samtidigt! Jag älskar den. Bäst när ormen äter upp nallen skitsakta i sticket.




På onsdag släpps den, skivjäveln! Det har redan kommit exakt 4 recensioner:

Patrik Forshage i Nöjesguiden
Boel Bermann i Örnsköldsviks Allehanda

Jag är för lat för att scanna in de två som inte finns på nätet men en sammanfattning av de två andra är att City (Annah Björk) gillade den och Dagens Industri (Jan Gradvall) gillade den.

23 comments:

Emilie said...

"Vi kommer att dö" är en sjukt bra låt och ett stort grattis på en snygg video!

Jag är ganska säker på att min skivsamling kommer att utökas i veckan...

Kalle said...

tuff video, I liiiiike! :)

Lina said...

Nu har jag lyssnat på skivan, fyra varv. Annika, jag älskar den. Den kryper liksom in i hjärtat och fastnar där. Jag ska gifta mig med den.

Sara said...

vart kommer man kunna köpa skivan?

Marcus Hansson said...
This comment has been removed by the author.
Marcus Hansson said...

Fler recensioner:

http://www.kritiker.se/recension.asp?i=23252

Bäst just nu enligt kritikerna!

Pappa A said...

Jösses vilken fin kärleksförklaring du fick idag i DN. Grattis, anko lilla.

Men nu undrar jag ju: var är mitt signerade dedikerade limiterade ex??? Nåja. Vi får la klandra Postverket. Damn them. Damn them to hell!

Kram,

exproducenten

J.P. Reed said...

Mycket bra låt. Snygg video också. <3

d.o said...

Det här är, som Eddie Izzard hade sagt i brist på bättre, The Dogs Bollocks. Hur bra som helst alltså.

Till nästa film måste du genom krångliga kontrakt och komplikationer och agenter, producenter och medlare och mammor bidraga med minst en låt och helst hela soundtracket.
Skall genast köpa skivan. Topp.

Härrå.

/do

Henrik said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Henrik said...

Jag fick lite klump i bröstet av det här och då ljuger jag inte ens. Jag är lite rädd för att lyssna mer på låten för när saker är såhär bra brukar jag lyssna sönder dem rekordsnabbt. Jag får nog tyvärr köpa skivan imorrn fast jag inte har råd.
Videon är oerhört snygg också, vore kul att se den i lite bättre format än youtube-komprimerad.

Fri man i stan said...

Köpte skivan idag. Väldigt stark. Ska spela den hela vägen upp till Östersund imorgon. Tar med Tom Waits's senaste som backup, men den behövs knappast.

DL said...

Snyggt gjort. Grymt! Årets bästa skiva redan nu!

www.myspace.com/enmankort

Magnus Höijer said...

Asbra! SvD är nöjda: SvD och svårtflörtade nollåttorna DN kapitulerar fullständigt: DN

Jag med - det bästa jag hört på åratal!

Sara: said...

Åh så bra det här är! Fantastiskt rentav. Nu undrar jag mest var och när och hur det blir några spelningar?

kylklamp said...

Det är svårt att säga något dåligt om den här skivan. Den må vara svårare att komma nära än HS, men efter några varv på den.. Damn woman! Det är underbart! Videon är skitbra! Skivan kommer ligga och snurra länge framöver. Och som tidigare skrivits här, kommer man kunna se dig någonstans runt i landet snart?

Grattis till en bra skiva, det här kommer bli stort!

Clarutt said...

skitbra. skitbra låt, skitbra video, skitbra skiva, skitbra röst, skitbra dialekt, skitroligtjej. skitbra.

alltså, skitbra

/Clara the jämtlandgirl.

geson said...

Mycket mycket mycket bra hördudu!
Fortsätter du så här så vet jag inte vad som händer... Kanske blir du miljardär. Inte pengar alltså, utan musikaliska beundrarpoäng!

Tackar.
/Linus

feithje said...

Hej hej,

Det är lyckad! "Vi kommer att dö" var i går på Holländska radiostation KX-Radio i programmet Night Live XS. Här är podcastlänken - http://www.kxmedia.nl/nightlivexs

Lyssnar till den sista 5 minuter...

danidanger said...

Här kommer lite mera smör ;)

Jag älskar videon, att ta livet av små djur är en hobby som kommit oförtjänt på skam!

Du går tjejen!

Anonymous said...

Grym video!
Love

Anonymous said...

Suverän video till en minst lika bra låt, den morbida touchen är så där på gränsen till att bli för mycket men passar alldeles perfekt till låten. bäst är när katten använder en mus som maracas, man tager ju vad man haver... såg någon pressbild där Annika står framför ett vattendrag med en lätt morbid bildtext till - hmm, du funderar inte på att göra en egen "Nick Cave mord-tema-skiva" väl?

Anonymous said...

grym video ju!

About Me

för kontakt, maila skivbolaget Razzia: info@razziarecords.se bokningsbolaget Luger: robin@luger.se