Sunday, February 20, 2011

Uppdatering

Har glömt att uppdatera er på att vi ju även har en Luleåspelning i vår. 19 mars. Minst en i vårt band är besatt av Luleå.

24/2 - Katalin, Uppsala. Ludwig Bell spelar också
25/2 - Katalin, Uppsala. Ludwig Bell spelar också
26/2 - Spegelsalen, Sundsvall
2/3 - Korjamaamo, Helsingfors, Finland
4/3 - Flygeln, Norrköping
5/3 - Spegeln, Gävle. Ludwig Bell spelar också
10/3- Blå, Oslo, Norge
11/3- Trädgårn, Göteborg. Ludwig Bell spelar också
12/3 - Babel, Malmö
19/3 - Minus 30-festivalen, Luleå
25/3 - Konsert & Kongress, Linköping

26/3 - The Tivoli, Helsingborg
27/3 - Debaser Medis, Stockholm. Ludwig Bell spelar också
28/3 - Debaser Medis, Stockholm. Ludwig Bell spelar också
29/3 - 3/4 - Umeå Open, Umeå

1/7 - Peace & Love, Borlänge
28-30/7 - Storsjöyran, Östersund

43 comments:

Charlie said...

Fint upplägg! Jag tror och hoppas att detta kommer att bli svinbra.
Vet du att Popaganda vill ha dig?
Det känns som om alla vill ha en bit av dig. Fast det är enligt min åsikt inte så himla konstigt, inte om man heter Annika Norlin i alla fall.

Linda said...

Skellefteå då, när kommer ni hit?
Hoppas på Trästock!

pocki said...

OT, men jag råkade se att Matti Alkberg ändrat åsikt om dig efter att ha sett De Kallar Oss Artister

http://www.mabd.se/?p=700#comments
(Mot slutet bland kommentarerna)

Charlie said...

Min hjärna går runt och envisas med att göra så att jag sjunger "Yes I oughta GO but weak is the MEAT" istället för den korrekta texten som är "Yes I oughta LEAVE but weak is the FLESH". Kan man inte sjunga meat eller blir det helt fel då? Antagligen blir det väl det. Jag känner mig lobotomerad :/

johan andrén said...

roligt namn på luleåfestivalen, snyft att ni inte kommer till jönköping men jag får ta mig någon annanstans helt enkelt.frågan är bara vilken konsert som blir mest drag på :/

Anonymous said...

malmö så klart - vad är det för fråga?

amanda said...

tre dagar kvar till jag får bli euforisk igen och på världens bästa katalin till på köpet. ses därå!

Charlie said...

@Johan Andrén: Demedis i Sthlm den 27:e men den är slutsåld dock. Det kommer bli röj och jävligt roligt! ;)

Jag tror att det inte spelar någon större roll vilken konsert du än väljer att gå på, varje ställe har sin egen charm och fina människor och var och en av spelningarna blir awesome på sitt eget unika sätt. Nu återstår det bara för dig att välja!

Martin said...

Jag skulle jättegärna vilja höra Ner i Gruvan, skulle inte den och November kunna vara bonusspår på Influensa singeln?

Magnaten said...

Vill tacka för en synnerlig trevlig eftermiddag på jobbet. Visste inte att du fanns förrän jag trillade över din musik på lunchen:

http://magnaterna.se/2011/02/lunchtipset/

All min respekt till dig!

Magnaten
magnaterna.se

Sandra said...

Åh, jag är så otroligt PEPP på spelningen i Norrpan (Norrköping)! Flygeln är en himla bra lokal också, kommer bli så bra så bra.

johan andrén said...

inte för att låta dryg men stockholmspubliken är oftast ganska stel, visst det var fint på cirkus sist jag var där men i allmänhet är ju faktiskt skåningar vildast. jobbar rätt mycket så den enda dagen jag kunde gå var i göteborg :/

johan andrén said...

jäääävlar va fint babel såg ut, jag tar ledigt! mejeriet i miniatyr! yeah

Henrik Svensson said...

Tycker du inte om Småland eller? Kom hit, vi längtar efter dig!

Hannah said...

Den nya låten är säkert fantastisk! Texten är ju det, hoppas den kommer spelas i Gävle också!

Amanda said...

Tack finaste finaste Annika för världens bästa konsert. Åh. Det kändes nästan som på tältspelningen på WOW '07!

Eftersom jag stod längst fram hade jag en del chanser att mellan låtarna säga tack för din musik och för att du finns. Men som vanligt drabbades jag av tunghäfta. Så jag får helt enkelt säga det här. Tack!

nya låten var grym. snälla lägg ut snart.

Unknown said...

Tack Annika (och bandet så klart!) för en fantastisk spelning i Uppsala! Hur bra som helst var det och vi hade bästa kvällen!
Jon o co.

karin said...

tack annika för en riktigt fin kväll igår! jag älskar din musik och du är såååå snygg!

Casper said...

Jag spelar "Allt som är ditt" i jag-form på gitarren. Jag har blivit systematiskt utsatt för våldtäkt och övergrepp under flera år av flera olika förövare. Jag har tagit tillbaka allt som är mitt. Jag känner mig trygg i mig själv igen och ingen ska få ta det ifrån mig igen, aldrig någonsin.

Jag blir så jäkla peppad till att göra något när jag lyssnar på "Allt som är ditt". Jag vill demonstrera, slåss och revoltera eller något dylikt. Är ni med?!

Lis said...

If I sent a email here ,can you see it ?

Jenny said...

Tack för en finfin spelning på Katalin i torsdags! Hörde jag fel eller spelade ni en svensköversatt "cover" någonstans där mitt i? Vad var det för låt?

Anonymous said...

Kolla in de snygga bilderna från Säkert spelningen i Stadshuset i Sundsvall! Fotat av Rockfoto.nu!
http://rockfoto.nu/artists/sakert/20110226/14153

Anonymous said...

Undrar även jag vad låten som i Finland spelades mellan Det Kommer Bara Leda Till Något Ont och Fredrik var.
Gissar att det är samma låt som Jenny menar.

Kenneth said...

1 uke igjen til dere besøker Blå i Oslo. Jeg og min fru gleder oss.
Velkommen skal dere være!

Kenneth og Line

pocki said...

Covern är The Radio Dept. Heaven's On Fire

Charlie said...

Pocki: Jag visste det! I alla fall att den heter "Heaven's on fire" menn inte att det var Radio Dpt. Jag har inte lyssnat på dem så mycket. Covern var sjukt bra i alla fall!

Lottage said...

Stort tack för ikväll!

Lottage said...
This comment has been removed by the author.
Helena said...

Tack för en underbar spelning igår i Gävle. Du är fantastisk Annika!

Petronelllaa said...

Tack för en hekt fantastisk spelning i Gävle! Ni var så jävla bra! Gash att det inte kan vara varje dag! :D

Jag fick t.o.m min pojkvän som tycker om en låt och typ "känner igen" tre andra, haha. Han lever verkligen för sin musik alltså skrik och dunkdunkdunk. I alla fall då, för honom var det en topp fem spelning. Det säger ganska mycket.

<3

Emma Klint said...

Jag älskar att du sjunger vad alla andra tänker, du har en förmåga att sätt ord på känslor som ingen annan kan! Jag har precis köpt båda dina skivor och för tillfället lyssnar jag bara på de skivorna, ribban är så högt satt att inga andra artister duger. Ser fram emot spelningen på P&L!

Bresk said...

Snart kommer du till Babel :) <3

din mamma said...

Åh, Annika!

Jag har sjuk jävla social fobi men åkte ändå till Norrköping alldeles själv för att jag inte ville missa dig.
Var så äckelnervös så jag ville kräkas först men så fort du gick på scenen så var det onda i huvudet och hjärtat som bortblåst.
JAG ÄLSKAR DIG. Det var en av de bästa konserterna jag har varit på, och då har jag ändå sett en del. (om man får skryta)
Du får det att låta så jävla äkta, satt och snyftade/fnissade din konsert igenom.
Skitfint!

Thea said...

Aaaaaaaahhh, i kveld kommer dere til Oslo!!!:D Jeg gleder meg vilt! Hele kroppen er full av energi (og det skjer ikke ofte, siden jeg er utbrent) og jeg er SÅ utrolig glad for at jeg skal få se Säkert! TUSEN TAKK for at dere kommer til Oslo!:D

maja said...

hej. såg er just i oslo, tack! det var precis vad jag behövde. fantastiskt.

skrev lite om det här: http://passerat.blogspot.com/2011/03/sure.html

Kenneth said...

Tusen takk for en fantastisk bra konsert på Blå. Vi hadde en utrolig fin opplevelse. Og takk til alle som signerte set-listen. Også dobbeltgjengeren til gitaristen ;)
Og Annika, beklager at vi forstyrret deg midt i kveldsmaten. Du var sporty og stilte opp til fotografering.

Amanda said...

Hoppas du får DN:s kulturpris idag!

Kenneth said...

Det er Annika som er Säkert!
Men kan noen gi meg navnene på de andre i bandet?
De gjør jo en glimrende jobb på scenen og fortjener litt oppmerksomhet!

Gabriella said...

Ville bara säga Tack för att du hjälper mig att hitta glöd under bristande isar: http://bit.ly/gXJsaH

pocki said...

@Kenneth

Lovisa Nyström (sång/keyboard)
Frida Johansson (fiol)
Henrik Oja (gitarr)
Mats Hammarström (keyboard/gitarr)
Daniel Berglund (trummor)
Jakob Nyström (bas/sång)

Jakob, Daniel & Mats var/är även med i det brillianta bandet Isolation Years

Kenneth said...

@pocki

Tusen, tusen takk! Dette var til stor hjelp.
Hadde kun kontroll på Henrik og Frida. Nå er det lettere å "tagge" bildene fra konserten på Blå.

G said...
This comment has been removed by the author.
G said...

Annika Norlin kändisspottad i Umeå: http://kryddhyllan.blogspot.com/2011/03/far-jag-ga-precis-sa-nara-att-min-axel.html

About Me

för kontakt, maila skivbolaget Razzia: info@razziarecords.se bokningsbolaget Luger: robin@luger.se