Tuesday, June 1, 2010

Tillbaka.















Bild av Pär Olofsson. Den finns att ladda ner på Razzia om du vill



Heje -

Jag ville bara berätta att vi har gjort en ny skiva med Säkert! Den heter Facit och kommer 15 september. Förstasingeln heter Fredrik, den får man höra i tidiga augusti.

Det här är nytt: vi har jobbat längre med den här skivan, långsammare. Vi hade till och med någon slags plan innan vi började spela in den. Den planen har spruckit förstås, men ändå. Henrik Oja som producerar har varit med och skrivit hälften av låtarna.

Det här är gammalt: samma folk, mestadels. Henrik och jag, Mats Hammarström, Daniel Berglund. Lovisa Nyström och Jakob Nyström.

Det har varit roligare att skriva på svenska den här gången, svenskan har öppnats upp som popspråk så mycket senaste två åren. Klimatet är mindre ängsligt. Man kan skriva om valet, om bröllop och om begravning. Vilket jag gör.

Vi hörs i höst.
Annika.

ps. Och nej, Hello Saferide är inte nerlagt. Ja, jag tycker också det här är snurrigt.



45 comments:

Anonymous said...

!!!!! ärsågladattjagintevetvadjagskaskriva
!!!!!

DanielC said...

Äntligen!!!!!! Du ska veta att vi väntat! :-)

Kristin said...

Som jag har längtat!
Du är bäst, Annika.

simon. said...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Manis said...

Hej, jag gillar att nya skivan heter Facit!

L said...

Jaaaa!!!

happy sally said...

jag brukar kalla jörgen på kontoret för Facit, han är jätteglad att han nu ska få ett soundtrack också!

Unknown said...

Är det verklingen SÄKERT? ;-)
Som vi har längtat!!!

Mia said...

Åhhh vad jag har längtat =) Hoppas att vi får se dig ute på vägarna i höst!?

David said...

hur gör man för att fast forwarda sommaren?

Linn said...

underbart. lovely

Viktor said...

Jaaaaaaa! Underbart! Gjorde min dag!

Anonymous said...

JAAAAAAAAAAAAAAAA

Ååh said...

åååååh lyckliga lyckliga jag

Unknown said...

TACK! Det här lyfter min dag från usel till fantastisk.

Tekla said...

Hoppar töntigt upp och ner av lycka i stolen. Känner att det skulle kunna vara värt att snabbspola sommarlovet för detta!

daniel eriksson said...

bara att skivan heter något så fantastiskt + att singeln heter något lika fantastiskt gör att jag kommer köpa dem...

lisa said...

Tack Annika!! Efterlängtat.

Vanne said...

Åhåå! Jag älskar din musik och dina ord, både på engelska och svenska. Den här nyheten var helt fantastisk.

Rich said...

Åhhhhhh Så härligt glad jag blev... Fick knottror över hela kroppen!!!! Älskad/Saknad

Fredrik said...

Men fina Annika - hur kan du veta att jag är singel?
Är du månne en sån där highschool stalker?

matilda lantz said...

Underbart! Jag blev så jäkla lycklig när jag läste om detta igår. Jag har tittat in här i bloggen titt som tätt sedan ni lade ner/pausade och hoppats på mirakel. Äntligen! Tack.

Lo said...

JAAAAAAAAAAA!!! Äntligen! Som jag längtat och grämt mig över att jag aldrig såg dig live som Säkert! En gång var jag och en pojke som var kär i mig och såg dig i Linköping och det var så bra att vi var tvungna att se dig dagen efter i Norrköping.... i Linköping undrade en full kille om du var en skyltdocka. Jag tror vi åkte till Norrköping allra mest för att få höra bitterhetssången igen (det fick vi inte men vi blev inte bittra).

Säkert! En sån lycka. Kom till Göteborg och spela så ska du få en blomma av mig!

Marie Larsson said...

Tjohoooo!

Lotta Svensson said...

Utbrast JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! så att min stackars flickvän skvatt till av ren förskräckelse. Underbart, detta! :D Kan knappt vänta!

Smultronkrigaren said...

Jag har också väntat, saknat och längtat :D Tjoho!

Gabriella said...

Äntligen Annika! Ditt Säkert! har saknats mig. http://www.jnytt.se/blogg/musikreflektioner/post/32806/antligen-sakert-slapper-nytt

Anonymous said...

Kanoners!

Matilda said...

Så jäkla glad man kan bli :D Åh, kommer längta hela sommaren!

Johan said...

Det här är ju fantastiskt. Men det viktigaste är väl ändå; kommer den släppas på vinyl?

Pontus said...

Absolut bra!

Unknown said...

Åh vilken glädje!

Andrea J said...

Åå så otroligt fantastiskt!! Det här har jag längtat efter så himla länge.

Anonymous said...

SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA! KOM TILL ARVIKAFESTIVALEN!! KOM TILL ARVIKAFESTIVALEN!! KOM TILL ARVIKAFESTIVALEN!! KOM TILL ARVIKAFESTIVALEN!!

DU ÄR BÄST :>

Lina said...

YESYESYES! Annika, du fattar'nte vad glad du gör så många genom att släppa en till Säkert-skiva! Wohooo!

Anonymous said...

Jättebra nyheter!

Ola said...

YEAY!!! Äntligen!! Tack, tack, tack!

dsf said...

det här är fantastiska nyheter! och kom till popaganda! ja!

Amanda said...

ÅH underbart! Hoppas på turné sart! Var på tok för längesedan man såg säkert! live.

Emilott said...

Åh! Äntligen!

Anonymous said...

Åh detta är kärlek!

Jag har haft en känsla av att du skulle släppa en till skiva på svenska ända sen jag såg dej på Popaganda-08.

All lycka och välgång till dej.
Ha en fin sommar!

Anonymous said...

Ja!!!!!!!!1 Årets bästa nyhet? Spela på Popaganda!

kutxi said...

Tack så mycket!!!

Muchísimas gracias!!!

Jenny said...

Hurra! Jag ska hänga på låset på skivaffär´n!

Linn said...

Jaaaaaaaaa!! Åh! Hörde Fredrik på radio idag och blev överlycklig! Heja du, jag längtar efter att få höra hela skivan!

About Me

för kontakt, maila skivbolaget Razzia: info@razziarecords.se bokningsbolaget Luger: robin@luger.se